Facebook Ad Senior

48 662 247 973

info@adsenior.pl

Vademecum Opiekunki: Wymiana opiekunów

Vademecum Opiekunki: Wymiana opiekunów

 

Vademecum Opiekunki: Wymiana opiekunów

Wymiana opiekunów na miejscu zlecenia to bardzo ważny moment zarówno dla nich jak i dla seniora. Pamiętając o kilku radach możemy bardzo ułatwić zmienniczce przejęcie obowiązków. Wyposażeni w ważne informacje opiekun lub opiekunka mogą ze spokojem i w dobrej atmosferze rozpocząć swoją pracę, a senior nie odczuje w sposób stresujący zmiany.

Przygotuj dla osoby, które przejmować będzie Twoje obowiązki ważne informacje na temat:

  • w jakiej formie jest obecnie senior
  •  kto z rodziny odpowiedzialny jest za kontakt z opiekunką
  • czy senior ma zaplanowane wizyty lekarskie
  •  czy i w jakich godzinach przyjeżdżają do niego odpowiednie służby np. Pflegedienst czy Caritas
  • czy w domu są zrobione zakupy (kto jest za nie odpowiedzialny i gdzie się je robi)
  •  gdzie w okolicy są inne ważne punkty usługowe, przychodnia, apteka
  • czy i kto odwiedza seniora,
  •  jaki jest rytm dnia seniora, co lubi robić, co lubi jeść, czy wychodzi na spacer?
  • spisz i zostaw w widocznym miejscu ważne telefony (do rodziny, do przychodni, do lekarza)

Jeśli przy wymianie spotykacie się osobiści przekażcie sobie potrzebne informacje, dobrze jednak, gdy są także spisane. Nic wtedy nie umknie i zawsze do tych informacji można wrócić.

Porozmawiajcie

Czasami możliwy też jest kontakt telefoniczny między opiekunkami, oczywiście za obopólną zgodą. Dzięki temu zmienniczka już przed przyjazdem będzie mogła się wstępnie przygotować. Będzie wiedziała np. co zabrać, a co jest na miejscu, w jakiej kondycji jest podopieczny itp. Ma to także jeszcze inne znaczenie, mianowicie buduje poczucie bezpieczeństwa, szczególnie u opiekunki osób starszych, która jedzie tam pierwszy raz.

Przygotuj podopiecznego

Pamiętaj, że zmiana opiekunki czy opiekuna jest także momentem, w którym podopieczny może odczuwać niepokój i niepewność. Miejsce opiekunki, którą znał zajmie ktoś nowy, więc naturalnie może czuć obawy. Dlatego ważne jest, by przygotować seniora na to wydarzenie. Poinformuj, kiedy będzie zmiana w opiece, za ile dni, kto przyjedzie i jak ma na imię itp.

Życzliwość to podstawa

Wzajemna życzliwość i przydatne rady na pewno przysłużą się dobrej atmosferze na miejscu pracy. Pamiętaj, że dzisiaj Ty pomagasz przejąć zmienniczce miejsce pracy, a jutro ona pomoże Tobie. Proste gesty życzliwości zawsze budują przyjemną atmosferę między zmienniczkami. Co może być takim gestem – zmiana pościeli dla zmienniczki, porządek i czystość w mieszkaniu/domu podopiecznego, może ciepły posiłek. Dla większości podróż trwa kilkanaście godzin, dlatego kilka miłych gestów bardzo się przyda. Kolejną rzeczą, która jest bardzo ważna, jest wzajemna wyrozumiałość miedzy opiekunkami. Jest to szczególnie ważne przy umawianiu się na wymiany. Czasami może się tak zdarzyć, że Twoja zmienniczka będzie chciała, z ważnych powodów przesunąć swój przyjazd. Warto wtedy wykazać się wyrozumiałością, bo nigdy nie wiadomo, kiedy Tobie może się przydarzyć podobna sytuacja.

Na koniec coś bardzo ważnego – dziękujcie sobie za te miłe gesty i życzliwość. Proste słowo „dziękuję” sprawi, że ta druga osoba poczuje się doceniona. Podobnie działa to w drugą stronę!

NALEŻYMY DO

SAZ

KONTAKT

Ad Senior Plus sp. z o.o. sp. k.
ul. Zamkowa 6/3
65-086 Zielona Góra

email: info@adsenior.pl

REFERENCJE

Jako mój pracodawca pan Dariusz z firmy Ad Senior sp. z o.o. sp. k. w Zielonej Górze zawsze sprawdza się znakomicie. Nasza współpraca trwa już 4 lata, w ciągu tego czasu wiele razy mogłam liczyć na rzetelność i zaangażowanie ze strony pracodawcy. W razie problemów w czasie pracy pan Dariusz zawsze reaguje na zaistniałą sytuację, jest pod telefonem, nigdy nie odczułam pozostawienia mnie bez opieki. Firma jest solidna, skupiająca się na pracownikach i ich potrzebach. Jestem zadowolona ze współpracy i chętnie polecę tę firmę innym osobom.

Eugenia, opiekunka osób starszych z Zielonej Góry